SSD Meneguh Ukhuwah Ahli

KAHERAH, 30 Januari 2014 - Unit Kebudayaan, Kesenian dan Sukan Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) sesi 2013/2014 telah mengadakan sebuah program khas bagi mahasiswi iaitu Siswi Sports Day (SSD) pada hari Khamis yang lalu. Program yang bertemakan “Solidifying Ukhuwah, Reviving Sunnah” ini telah dijalankan di  Markaz Syabab Musallas, Hayyu Asyir. Program ini telah berjalan dengan jaya dan meriah sekali. 

SSD bermula seawal jam 7.30 pagi dengan pendaftaran para peserta di lobi Asrama Rumah Wilayah Persekutuan (ARWP). Para peserta dibahagikan kepada empat kumpulan iaitu Hitam, Hijau, Merah Jambu, dan Ungu. Pada jam 8.30 pagi, para peserta menuju ke Markaz Syabab


Musallas, Hayyu Asyir dengan menggunakan dua buah van. Setelah semuanya selamat tiba ke destinasi, para peserta melakukan senaman aerobik. Turut diselitkan sesi tazkirah dari saudari Nur Hazirah binti Mat Basri dan taklimat disiplin dari saudari Emyliza binti Mohd Sajadi.

Pada jam 9.00 pagi, acara yang ditunggu-tunggu pun bermula iaitu perlawanan bola tampar. Perlawanan ini telah dihakimi oleh saudari Ashirah Hazirah binti Hassim. Perlawanan yang sengit ini berakhir pada jam 12.00 tengah hari. Kemudian, program ditangguhkan untuk rehat dan solat Zohor. SSD diteruskan dengan acara sukaneka.  Aktiviti luar dewan ditamatkan dengan sesi fotografi semua peserta dan AJK Pelaksana.

Majlis penutup SSD  bermula sekitar jam 7.30 malam bertempat di Dewan Sri Putra, ARWP. Pelbagai aktiviti menarik telah diadakan sepanjang majlis. Antaranya, persembahan Qasidah daripada kumpulan Qasidah BKAWM (siswi), persembahan khas daripada AJK HEWI BKAWM sesi 2013/2014 dan tayangan video. Majlis diteruskan dengan sesi penyampaian hadiah kepada para peserta. Perlawanan bola tampar telah dijuarai oleh kumpulan Hijau  sekaligus menjadi johan kesuluruhan program ini. Manakala bagi acara sukaneka pula, kumpulan Ungu telah dinobatkan sebagai kumpulan terbaik.

Majlis diakhiri dengan sesi fotografi dan jamuan.

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]