Ziarah Mahabbah Mengukuh Keluarga BKAWM


KAHERAH, 25 April 2014- Lajnah Kebajikan Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) sesi 2013/2014 telah menganjurkan Ziarah Mahabbah 2014 pada 23 April 2014 yang lalu bagi Kepimpinan AJK HEWI BKAWM 2013/2014. Ziarah Mahabbah pada kali ini diadakan bagi mencapai objektif utamanya iaitu merapatkan hubungan antara barisan kepimpinan BKAWM dengan ahli yang tinggal di rumah sewa. Selain itu, ziarah ini juga bertujuan untuk memantau kebajikan ahli terutama sekali dari sudut keselamatan.

          Sebanyak enam buah rumah sewa di sekitar Hayyu Sabie berjaya dilawati pada hari tersebut. Antaranya ialah Bait Mumtaz, Bait Tijarah, Bait Villa, Darul Falah, Bait Kushairi dan Bait Rayyan. Perjalanan ke rumah-rumah sewa dimulakan tepat jam 8.00 malam. Sepanjang ziarah berlangsung, beberapa aktiviti telah dilaksanakan iaitu taaruf sesama ahli, penyampaian Syantah Imtihan dari Lajnah Kebajikan dan pengedaran bahan cetakan dari Unit Penerangan dan Penerbitan serta Unit Pendidikan dan Pengetahuan. Selain itu, pihak saf kepimpinan yang hadir turut mengambil peluang yang ada untuk mengambil sebarang aduan permasalahan yang dihadapi oleh ahli terutama sekali dari sudut keselamatan dan kerosakan.

          “Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua ahli yang terlibat dalam ziarah kali ini kerana sudi memberi komitmen dalam menjayakan Ziarah Mahabbah 2014. Tanpa ahli, maka tiada apalah pada kami, barisan kepimpinan,” ujar saudari Zahidah Izzati binti Mohd Johari, Naib Pengerusi HEWI 1 BKAWM sesi 2013/2014. Semoga Ziarah Mahabbah yang diadakan ini benar-benar dapat mencapai objektifnya dan seterusnya dapat mengukuhkan lagi keluarga BKAWM. BKAWM Keluarga Kita!

“Meneguh Ukhuwah, Menjana Tarbiah”
“Satu Fikrah Satu Amal”

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]