Mangsa Samun Terima Sumbangan


KAHERAH, 11 Disember 2013Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir mengucapkan takziah dan menyampaikan sedikit sumbangan berupa wang kepada seorang ahli BKAWM yang telah dirompak saudara Fakhrullah bin Rasul pada hari Sabtu yang lalu. Sumbangan disampaikan oleh saudara Nik Muhammad Azahari bin Nik Salleh, Timbalan Yang Dipertua BKAWM Sesi 2013/2014 merangkap Ketua Lajnah Kebajikan.

Saudara Fakhrullah bin Rasul merupakan mahasiswa Pengajian Ulum Islamiah yang pada ketika itu sedang dalam proses pemindahan barang ke Asrama Rumah Wilayah Persekutuan (ARWP). Kejadian berlaku sekitar jam 4.00 petang apabila saudara Fakhrullah menaiki teksi dari rumah sewanya di kawasan Abou Romy. Beliau tidak meminta bantuan daripada sesiapa disebabkan jarak perjalanan yang dekat. Ketika dalam perjalanan, pemandu teksi menggunakan jalan pintas dengan alasan jalan ketika itu sesak. Pemandu teksi itu mengambil kesempatan untuk merompak dan menjadikan beliau mangsa keadaan sehingga menimbulkan kecederaan.

Kerugian dianggarkan sekitar LE 5000 melibatkan sebuah laptop, passport, dokumen-dokumen penting pengajian dan pakaian.

Justeru itu, pihak BKAWM mengingatkan kepada semua ahli untuk lebih berwaspada dengan faktor sekeliling serta dinasihati untuk meningkatkan tahap keselamatan diri dan kediaman masing-masing serta sentiasa bergerak di dalam kumpulan.


"BKAWM Keluarga Kita"
"Meneguh Ukhuwah, Menjana Tarbiah"

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]