Mutiara BKAWM: Jasamu Dikenang


KAHERAH, 16 SEP 2012 - Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) menyaksikan kepulangan seorang lagi permata yang telah banyak menyumbang bakti selama penubuhan BKAWM. Beliau yang dimaksudkan ialah saudari Nawwar binti Hashim, graduan Ijazah Syariah Islamiyyah Universiti Al-Azhar cawangan Kaherah.
Saudari Nawwar binti Hashim merupakan antara ikon yang tidak asing lagi dalam rentetan sejarah BKAWM yang dahulunya pernah dikenali sebagai Badan Kebajikan Anak Kuala Lumpur Mesir (BKAKLM). Pelbagai pengalaman pahit manis telah beliau tempuhi bersama sahabat – sahabat seperjuangan yang lain. Malah beliau juga antara tokoh yang telah berjuang untuk mendapatkan Asrama Rumah Wilayah Persekutuan.

Saudari Nawwar binti Hashim telah memberikan sumbangan yang terlalu besar kepada BKAWM. Antara jawatan yang pernah beliau sandang dalam organisasi BKAWM ialah Ahli Jawatankuasa Lajnah Kebajikan dan Sambutan pada sesi 2003/2004, serta Lajnah Dakwah dan Tarbiah pada sesi berikutnya. Seterusnya, beliau juga telah diamanahkan taklifan sebagai Naib Pengerusi HEWI pada sesi 2005/2006. Semasa sesi dua tahun berikutnya, Saudari Nawwar telah memegang jawatan sebagai Penasihat BKAWM.
Barisan kepimpinan serta seluruh ahli BKAWM mengucapkan selamat pulang ke tanah air tercinta kepada mutiara BKAWM. Harapan dari seluruh ahli BKAWM untuk melihat anda terus berjuang dalam menyampaikan risalah Allah dan Rasulullah SAW di Malaysia pula.

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]