Kepulangan Mutiara BKAWM Dirasai



KAHERAH, 24 JUN 2014- Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) menyaksikan kepulangan seorang lagi permata yang telah banyak menyumbang bakti buat persatuan ini pada hari Ahad yang lalu. Beliau adalah saudari Nurhaziratul Naim binti Sidek yang merupakan mahasiswi tahun akhir Jurusan Usuluddin Bahagian Hadis Universiti al-Azhar cawangan Kaherah.

          Saudari Nurhaziratul Naim pernah memegang jawatan sebagai Setiausaha Unit Penerangan dan Penerbitan BKAWM 2008/2009, Timbalan Unit Ekonomi BKAWM 2009/2010, Naib Pengerusi HEWI 2 merangkap Timbalan Lajnah Kebajikan 2010/2011, Penasihat BKAWM 2011/2012, Naib Pengerusi HEWI BKAWM 2012/2013, dan Penasihat BKAWM 2013/2014. Beliau juga giat melibatkan diri dalam menyumbang kepada PMRAM di peringkat pusat.

          Sebuah majlis perpisahan telah dianjurkan oleh Lajnah Kebajikan BKAWM bagi meraikan kepulangan beliau pada hari sebelumnya. Majlis ringkas tersebut telah dijalankan di Dewan Sri Putra, Asrama Rumah Wilayah Persekutuan (ARWP).

          Majlis bermula sejurus selepas menunaikan solat maghrib dengan solat hajat dan bacaan doa selamat yang diketuai oleh Timbalan Yang Dipertua BKAWM merangkap Ketua Lajnah Kebajikan sesi 2013/2014, saudara Nik Mohammad Azahari bin Nik Salleh. Majlis diteruskan dengan penyampaian kalam taujihad daripada yang diraikan.

          Beliau merakamkan penghargaan serta sedikit nasihat buat siswa-siswi yang masih berada di bumi anbiya supaya menghayati sirah penghijrahan Rasulullah s.a.w ke Kota Madinah dan para sahabat untuk menyebarkan Islam. Begitu juga dengan kita yang berhijrah ke Mesir meninggalkan keluarga bagi menuntut ilmu. Beliau juga mengingatkan kepada yang hadir agar menjaga keakraban ukhuwah yang menjadi keistimewaan Islam. Terutama sekali ukhuwah antara ahli yang baru dan ahli yang lama seperti para Muhajirin dan Ansar.

           Kepulangan sebutir mutiara ini tentunya merupakan sebuah kehilangan yang besar buat BKAWM. Semoga kita terus kekal dalam medan dakwah tidak kira di mana kita diletakkan seterusnya mendoakan kebersamaan dan kesatuan BKAWM terus utuh dan kukuh.

”BKAWM Keluarga Kita”
”Meneguh Ukhuwah, Menjana Tarbiah”



Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]