Sumbangan Tabung Kebajikan Disampaikan kepada Ahli



KAHERAH, 17 September 2014 – Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) melahirkan rasa simpati atas musibah yang menimpa saudari Dalia binti Zaidi. Beliau mengalami kecederaan di bahagian kaki semasa menyertai pertandingan Bola Jaring ketika program Minggu Warna-warni Kemerdekaan PMRAM 2014 (WARNA ’14) pada 31 Ogos yang lalu.

          Disebabkan kecederaan ini, beliau terpaksa menjalani pembedahan kecil atas saranan daripada doktor yang terbabit. Alhamdulillah selepas dua kali temujanji untuk pemeriksaan mingguan di Hospital Zahra’, Abbassiyah, kondisi beliau semakin beransur pulih.

          Oleh itu, Lajnah Kebajikan Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) sesi 2013/2014 telah menyampaikan sumbangan daripada Tabung Kebajikan kepada saudari Dalia. Sejajar dengan salah satu objektifnya pada sesi ini iaitu menyediakan kemudahan untuk meringankan beban yang ditanggung oleh ahli BKAWM sama ada secara langsung atau tidak langsung, pihak Lajnah Kebajikan di bawah Unit Kecemasan telah melakukan kutipan derma kilat bagi membantu meringankan bebanan kewangan yang ditanggung oleh saudari Dalia. Beliau yang juga merupakan Penasihat BKAWM sesi 2013/2014 telah menerima sumbangan terkumpul daripada kutipan tersebut beserta sumbangan daripada Tabung Kebajikan sendiri. Sumbangan telah disampaikan oleh saudari Nur Hazimah binti Mat Basri selaku Timbalan Lajnah Kebajikan BKAWM pada 15 September 2014.

          Pihak BKAWM mendoakan agar beliau diberi kesembuhan dan dipelihara oleh Allah S.W.T serta dapat kembali beraksi di medan perjuangan dalam keadaan sihat walafiat.

“Satu Fikrah Satu Amal”
“Meneguh Ukhuwah, Menjana Tarbiah”

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]