Majlis Ramah Mesra bersama Pegawai MAIWP Meriah

Kaherah, 1 Oktober 2012 - Majlis Ramah Mesra bersama Pegawai Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) telah diadakan bersempena dengan kedatangan dua orang pegawai  MAIWP iaitu Puan Wan Maizatun Wan Hassan dan Encik Mohd Saifuddin Md Tahir. Kedatangan kedua-dua mereka bertujuan mengiringi 24 orang pelajar tajaan MAIWP ke Mesir yang terdiri daripada pelajar Perubatan dan Pengajian Islam.
Majlis telah diadakan  di Dewan Sri Putra, Asrama Rumah Wilayah Persekutuan (ARWP) bermula pada jam 8.30 malam. Majlis berlangsung dengan meriah sekali dengan kehadiran pelajar tajaan MAIWP dari seluruh Mesir.
Majlis bermula dengan ucapan Yang Dipertua, Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) sesi 2012/2013, saudara Muhd Bazli bin Zakaria yang mengalu-alukan kedatangan mahasiswa baru tajaan penaung rasmi BKAWM itu. Seterusnya ucapan turut disampaikan oleh Encik Ahmad Yahya bin Mohd Haniff selaku pengurus Asrama Rumah Wilayah Persekutuan.
Majlis diteruskan dengan ucapan yang disampaikan oleh wakil pegawai MAIWP iaitu Puan Wan Maizatun binti Wan Hassan, Pegawai Kanan Hal Ehwal Akademik Baitulmal. Beliau turut menyampaikan amanat dan pesanan daripada Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP, Dr. Muhammad Yamin supaya seluruh pelajar Wilayah Persekutuan menjaga nama baik ibu bapa, penaja dan negara.
Selanjutnya, majlis diteruskan lagi dengan sesi soal jawab antara pelajar dan wakil pegawai MAIWP. Sesi berlangsung dengan begitu interaktif dengan keterlibatan aktif anak – anak Wilayah Persekutuan sepanjang sesi berlangsung.  

Majlis tamat pada jam 11.00 malam, disusuli dengan sesi fotografi anak – anak Wilayah Persekutuan bersama pegawai MAIWP.
'BKAWM Keluarga Kita'
'KEUNGGULAN SAHSIAH WASILAH KEILMUAN'

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]