Bakti Siswa BKAWM bersama Pelajar Tajaan MAIWP Disambut Baik

Kuala Lumpur, 3 Ogos – Urusetia Bakti Siswa, Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan sesi 2012/2013 telah menjalankan program bersama pelajar-pelajar tajaan MAIWP yang bakal meneruskan pengajian di Mesir. Program telah dijalankan di Sekolah Menengah Agama Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP).

Program ini bertujuan memperkenalkan fungsi serta peranan Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM), membantu mempersiapkan diri untuk ke Mesir dan membina hubungan rapat dengan BKAWM sejak dari Malaysia lagi.

Sambutan pada program bakti siswa ini amat memberangsangkan dengan kehadiran pelajar tajaan MAIWP seramai 34 orang, juga kehadiran ahli-ahli BKAWM yang lain yang turut membantu menjayakan program ini.

Program bakti siswa ini bermula dengan slot pengenalan Mesir yang mana disampaikan oleh Saudara Fitry Iskandar Ismail. Berikutnya, slot pengenalan persatuan-persatuan di Mesir disampaikan oleh Saudara Muhammad Adlly bin Mohamad Bokhari dan diteruskan dengan slot terakhir pengenalan kuliah-kuliah yang berada di Mesir.

Program diakhiri dengan ucapan dari Pengarah Bakti Siswa bersama pelajar tajaan MAIWP iaitu Saudara Muhammad Yasin bin Awang sebagai penggulungan program.


“BKAWM Keluarga Kita”
“KEUNGGULAN SAHSIAH WASILAH KEILMUAN”

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]