Iftar Mahabbah Eratkan Hubungan BKAWM dan ILMAM


Kuala Lumpur, 4 Ogos - Pihak Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) dengan kerjasama Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir Wilayah Persekutuan (ILMAM Wilayah Persekutuan) telah mengadakan majlis berbuka puasa (Iftar Mahabbah) di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru.

Majlis berbuka puasa ini bertujuan mempererat hubungan antara mahasiswa/wi dan bekas mahasiswa/wi, berkongsi pandangan dalam meneruskan kesinambungan mahasiswa/wi al-Azhar dan Timur Tengah serta memperbaharui maklumat bekas mahasiswa/wi Wilayah Persekutuan. Seramai 57 orang yang hadir pada majlis ini. Turut hadir Ustaz Azhar bin Yahya selaku mantan Yang Dipertua kedua Badan Kebajikan Anak Kuala Lumpur Mesir (BKAKLM) yang merupakan nama asal BKAWM.

Majlis bermula dengan ucapan wakil BKAWM iaitu Saudara Fitry Iskandar Ismail selaku Timbalan Yang Dipertua BKAWM disusuli dengan ucapan dan tazkirah wakil ILMAM Wilayah iaitu Ustaz Azhar bin Yahya. Kemudian sesi pengenalan kepada semua yang hadir pada majlis itu.

Majlis diteruskan dengan sesi berbuka puasa serta solat maghrib. Usai solat Isyak, sesi bergambar dijalankan beserta solat terawih dan diakhiri dengan slot tayangan video ucapan khas dari Yang Dipertua BKAWM Saudara Muhd Bazli Zakaria sebagai pergulungan majlis berbuka puasa (Iftar Mahabbah) BKAWM dengan ILMAM Wilayah.


“BKAWM Keluarga Kita”
“KEUNGGULAN SAHSIAH WASILAH KEILMUAN”

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]