BERITA LIGA MAHABBAH (DG AMALI)


Liga Mahabbah

Kaherah 9 November - Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) telah menganjurkan sebuah perlawanan futsal yang bertempat di Nadi Syabab, Hayyu Sadis. Aktiviti yang bertujuan untuk merapatkan ukhuwah dan melahirkan generasi pelapis yang mahir dalam bidang sukan ini telah dihadiri oleh ahli-ahli BKAWM, pelajar-pelajar dari Darul Rahim serta Badan Pengurus PMRAM, Saudara Muhammad Syazwan Bin Hamzah.




Pihak penganjur telah membuat persiapan 2 minggu sebelum perlawanan bagi mencari pemain-pemain, menyiapkan jadual perlawanan, menempah padang dan menyiapkan barang-barang perlawanan. Hasil pencarian pihak penganjur, sebanyak 6 buah kumpulan telah mendaftar untuk berentap. Mereka adalah X miro FC, Mujahidin FC, Algigi United, Bagaimana?, Team Cam Bagus FC dan Bersih FC.


Perlawanan yang diadakan berbentuk liga, bermula pada jam 8.10 malam. Semua kumpulan menunjukkan semangat yang tinggi untuk menjuarai perlawanan futsal ini, dan kumpulan X miro FC berjaya menjuarainya.



Perlawanan futsal ini mendapat respon yang baik dalam kalangan peserta, dan mereka berharap agar aktiviti begini dapat diadakan dengan lebih kerap. Ternyata objektif untuk merapatkan ukhuwah dan melahirkan generasi yang mahir dalam bidang sukan tercapai. Perlawanan berakhir pada jam 12.00 malam. Sebelum berangkat pulang, semua peserta sempat bergambar.  

'BKAWM Keluarga Kita'
'KEUNGGULAN SAHSIAH WASILAH KEILMUAN'   

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]