Majlis Perpisahan Mutiara BKAWM

KAHERAH, 13 November - Sebuah majlis perpisahan telah dianjurkan oleh Unit Kebajikan, Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) bagi meraikan kepulangan mutiara - mutiara yang telah banyak berjasa selama ini. Majlis dijalankan di Dewan Sri Putra, Asrama Rumah Wilayah Persekutuan (ARWP).

 Antara mutiara yang bakal pulang dan meneruskan perjuangan di Malaysia ialah mantan Yang Dipertua BKAWM sesi 2011/2012, saudara Mohd Mawardi bin Mohd Zain, mantan Naib Pengerusi HEWI 1 BKAWM sesi 2011/2012, saudari Nurul Hanna binti Mohammad Bokhari, serta mantan Naib Pengerusi HEWI 2 juga sesi lepas, saudari Siti Norhalimah binti Saleh. Seterusnya saudari Hazirah binti Yusof  serta saudari Khairul Bariah binti Azhar ,aktivis-aktivis yang cukup banyak membantu BKAWM dari dahulu sehingga kini.
                Majlis bermula sejurus selepas menunaikan solat maghrib dengan solat hajat dan bacaan tahlil yang diketuai oleh Yang Dipertua BKAWM, saudara Muhd Bazli bin Zakaria. Selesai solat Isya’, majlis diteruskan dengan penyampaian kalam taujihad daripada mutiara - mutiara BKAWM.
Discipline is the key of success”, antara pesanan keramat saudari Nurul Hanna binti Mohammad Bokhari. Selain itu, mereka turut berpesan kepada mahasiswa mahasiswi   yang masih berjuang di Mesir  lagi supaya meneruskan perjuangan dan mengutip ilmu dan pengalaman seterusnya dapat pulang ke Malaysia sebagai modal insan kelas pertama untuk berkhidmat kepada agama, bangsa dan negara.

Kepulangan mutiara – mutiara ini tentunya merupakan sebuah kehilangan yang besar buat BKAWM. Semoga kita terus kekal dalam medan dakwah tidak kira di mana kita diletakkan seterusnya mendoakan kebersamaan dan kesatuan BKAWM terus utuh dan kukuh.

'BKAWM Keluarga Kita'
'KEUNGGULAN SAHSIAH WASILAH KEILMUAN'

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]