JALAN '13-Meribat Ukhuwah Pimpinan dan Ahli


Kaherah, 11 Mac 2013 - Jaulah AJKT dan AJK HEWI (JALAN '13) Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) telah dijalankan pada 7 dan 9 Mac lalu. Jaulah ini diadakan bertujuan mengeratkan hubungan dan membina kemesraan antara barisan kepimpinan BKAWM dengan ahli-ahli di cawangan. Selain itu, JALAN '13 juga mempunyai objektif bagi memperkasa peranan Perwakilan Mahasiswa (PERMAS).

Rombongan JALAN '13 telah mengunjungi ahli di Tanta pada 7 Mac 2013. Majlis ramah mesra dijalankan pada jam 4.00 petang di Dewan Pelajar Tanta. Dalam majlis tersebut, barisan AJKT dan AJK HEWI telah memperkenalkan diri serta portfolio masing-masing. Seterusnya, Saudara Muhammad Syazwan Syamil bin Muhammad Razman selaku pengerusi majlis telah membuka sesi soal dan jawab. Penerangan program mega terdekat iaitu Festival Mesra Wilayah 2013 (FAMILY '13) oleh pengarah program, Saudara Ahmad Bushra bin Mohd Salleh turut dijalankan.

Barisan kepimpinan BKAWM meneruskan perjalanan ke bumi Iskandariah pada malam itu dan tiba sedikit terlewat daripada perancangan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Namun, ahli-ahli BKAWM cukup komited dan majlis ramah mesra berjalan seperti biasa di bangunan asrama Majlis Amanah Raya Berhad (MARA).

Berikutnya, JALAN '13 diteruskan pada 9 Mac 2013. Kali ini, bumi Zaqaziq menjadi destinasi kunjungan AJKT dan AJK HEWI BKAWM untuk beramah mesra bersama ahli. Majlis ramah mesra dijalankan di Malaysian Student's Hall pada jam 4.00 petang. Pada sebelah malam pula, rombongan JALAN '13 turut turun padang meluangkan masa menziarahi ahli di rumah-rumah sewa.

JALAN '13 berjalan dengan jayanya dan mencapai objektif yang telah disusun. Sambutan yang diterima daripada ahli-ahli di cawangan juga menggalakkan. Tidak lupa juga jutaan penghargaan dan terima kasih diucapkan kepada PERMAS yang telah melicinkan lagi program JALAN '13.

Semoga hubungan erat yang terbina antara barisan kepimpinan dan ahli melalui JALAN '13 ini akan lebih utuh dan kukuh agar kebajikan yang sewajarnya dapat disalurkan kepada seluruh ahli BKAWM termasuk di cawangan.




"BKAWM Keluarga Kita"
"KEUNGGULAN SAHSIAH WASILAH KEILMUAN"

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]