Serambi Gabungan - Pengisian Santai, Membuka Minda



KAHERAH, 1 Mac – Serambi Wilayah telah dijalankan secara gabungan di Dewan Sri Putra, Asrama Rumah Wilayah Persekutuan semalam.
     Serambi Wilayah merupakan aktiviti di bawah Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir (BKAWM) yang dijalankan bagi memberi pengisian secara mingguan terutamanya kepada ahli-ahli di Kaherah.

      Serambi Wilayah di bawah kelolaan Unit Perumahan dan Rehlah adalah aktiviti yang dinanti-nanti pada setiap minggu oleh ahli. Hal ini kerana, pelbagai aktiviti menarik berbentuk pengetahuan serta kesenian yang dibawakan di dalam Serambi Wilayah. Serambi Wilayah juga menjadi platform untuk ahli meningkatkan kemahiran dalam penyampaian serta membina keyakinan diri.

     Untuk minggu ini, Serambi Wilayah telah dijalankan secara gabungan (Serambi Gabungan). Serambi Gabungan bermula selepas solat Isyak dengan bacaan Surah al-Kahfi . Seterusnya, video qasidah memuji Nabi Muhammad SAW telah ditayangkan dan dialunkan secara beramai-ramai.

      Berikutnya, sebuah filem yang cukup memberi pengajaran serta meniupkan semangat telah ditayangkan, iaitu filem yang bertajuk Kutlar Vadisi Filistin (Valley of the Wolf). Filem yang berbahasa Turki ini mengisahkan tentang pembebasan Palestin daripada cengkaman Israel.

      Diharapkan Serambi Wilayah bukanlah sekadar pengisian ilmu semata-mata, tetapi menjadi medan bagi membuka minda mahasiswa selain mengutuhkan ukhuwah sesama ahli BKAWM.

      Serambi ditamatkan pada jam 10.00 malam dengan jamuan ringan.

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]