USMB'14 PMRAM Cawangan Wilayah Persekutuan Menyambut Golongan Pelapis Rabbani

KAHERAH,8 November - Pada tahun ini, Urusetia Sambutan Mahasiswa Baru (USMB) PMRAM Cawangan Wilayah Persekutuan telah menyambut kedatangan seramai 13 orang pelajar baru yang terdiri daripada 11 orang mahasiswi dan 2 orang mahasiswa. 



Pihak USMB Wilayah Persekutuan telah mengadakan kelas intensif Bahasa Arab pada 11 hingga 20 November 2014 bagi membantu pelajar baru untuk menghadapi Imtihan Qabul pada 22 November 2014 seterusnya memulakan sesi pembelajaran di Markaz Bahasa Arab al-Azhar pada 28 November 2014. Pihak USMB PMRAM Cawangan Wilayah Persekutuan juga telah mengadakan kelas teknik muamalah yang telah disampaikan oleh Ustaz Hakimi AJKT BKASM dan Ceramah Penjagaan Kesihatan yang telah disampaikan oleh Doktor Zuliana Zulkarnain mahasiswi Perubatan al-Azhar bagi memudahkan aktiviti muamalah harian pelajar baru serta menjamin kesihatan mereka. Selain itu, Unit Perumahan dan Rehlah BKAWM sesi 2014/2015 telah mengadakan jaulah ke Abu Ela' khususnya untuk pelajar baru untuk membeli pakaian bagi persediaan menghadapi musim sejuk yang akan datang. 


Akhir sekali, aktiviti terakhir yang dijalankan oleh pihak USMB Wilayah Persekutuan ialah Hari Tautan Ukhwah atau lebih dikenali sebagai PROMISE'14. Tujuan utama program PROMISE'14 ini dijalankan ialah memberi pendedahan tentang pengenalan kepada BKAWM dan PMRAM. Harapannya agar peserta usmb dapat mengambil manfaat daripada pengisian didalam program PROMISE 14 , seterusnya dapat menimba ilmu dengan sebaiknya dan membantu dalam menggerakkan dakwah islam melalui wadah BKAWM dan PMRAM itu sendiri.

"BKAWM Keluarga Kita"
"Pemantapan Fikrah Tunjang Kebersamaan"
Satu FIkrah Satu Amal

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]