Kursus Intensif WIMAC Membina Generasi Berkualiti




KAHERAH, 20 Mac 2014- Unit Penerangan dan Penerbitan (UPP) Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir sesi 2013/2014 telah mengadakan Kursus Intensif WIMAC (Wilayah Multimedia Centre) pada 18 Mac 2014 yang lalu.

   Kursus satu hari ini bermula pada Jam 9.00 malam dan diadakan di Dewan Sri Putra, Asrama Rumah Wilayah Persekutuan (ARWP). Seramai 16 orang peserta memenuhi kuota pendaftaran yang terdiri daripada ahli ARWP dan juga ahli rumah sewa.

   Kursus ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada ahli khususnya AJK WIMAC dan AJK UPP tentang peralatan multimedia dan cara-cara pengendaliannya. Selain itu, kursus ini juga diadakan bagi melahirkan pelapis BKAWM yang mahir dalam pelbagai bidang kemahiran.

   Kursus ini telah dikendalikan oleh saudara Muhammad Yasin bin Awang, Setiausaha Agung BKAWM sesi 2013/2014 yang juga merupakan mantan Ketua UPP sesi 2012/2013. Peserta yang hadir memanfaatkan peluang yang ada dan tidak melepaskan peluang keemasan ini bagi menimba ilmu kemahiran, yang mampu menjadi nilai tambah kepada diri. Sepanjang program, pelbagai persoalan diajukan sama ada semasa slot penerangan mahupun praktikal.

  “Kami di peringkat BKAWM teruja melihat sambutan hangat daripada ahli terhadap kursus ini sehinggakan ada yang meminta agar Kursus Intensif WIMAC siri kedua diadakan lagi pada masa yang akan datang,” ujar Ketua UPP, Saudara Muhammad Luqman Hakim bin Abdul Halim.



Semoga dengan kursus yang singkat ini dapat memberi manfaat kepada ahli yang hadir di samping mempersiapkan generasi pelapis yang berkemahiran tinggi seiring dengan misi BKAWM pada sesi ini, iaitu ‘Membina generasi pelapis yang berkualiti’.

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]