Pelapis Berkualiti Pengukuh Organisasi


KAHERAH, 19 Mac 2014- Lajnah Perancang Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir sesi 2013/2014 telah menganjurkan program The Apprentice 2014 iaitu sebuah program bagi melahirkan generasi pelapis yang berkualiti dan terlatih serta bakal meneruskan kesinambungan BKAWM di masa hadapan. The Apprentice 2014 yang bertemakan ‘Pelapis Berkualiti, Pengukuh Organisasi’ ini diadakan bagi mencapai beberapa objektif, iaitu:

1. Melahirkan ahli yang faham tanggungjawab sebagai generasi pelapis BKAWM.
2. Melahirkan ahli yang memahami sejarah BKAWM.
3. Menjalin hubungan yang erat antara AJKT dan mentee BKAWM.

     Program bermula seawal 4.00 p.m dengan penyertaan seramai 19 orang peserta di Dewan Sri Putra, Asrama Rumah Wilayah Persekutuan. Peserta program bersiri yang berkonsepkan ukhuwah ini disajikan dengan beberapa slot yang ringkas tetapi padat selain aktiviti di dalam kumpulan yang dilaksanakan bersama fasilitator dan mentor masing-masing. Antaranya ialah slot yang bertajuk Ukhuwah Islamiah oleh Ustaz Safuan bin Saberi, Sejarah BKAWM oleh saudari Rafida binti Haniffa, Timbalan Setiausaha Agung BKAWM sesi 2013/2014 dan Bicara Pimpinan oleh Ustaz Abdul Aziz bin Ali, Presiden Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) sesi 2013.      

     The Apprentice 2014 diadakan khusus bagi menjayakan misi BKAWM sesi 2013/2014 iaitu ‘Membina Generasi Pelapis yang Berkualiti’. “Semoga dengan usaha kita dalam membina pendokong BKAWM yang lebih jitu ini akan membawa kepada BKAWM yang lebih cemerlang di masa hadapan kelak,” ujar saudara Muhammad Syazwan Syamil bin Mohd Razman, Yang Dipertua merangkap Ketua Lajnah Perancang BKAWM sesi 2013/2014.


    Pemimpin yang hebat ialah pemimpin yang mampu melahirkan generasi pelapis bagi tampuk kepimpinan pada masa akan datang. Semoga program The Apprentice 2014 yang dilaksanakan ini berjaya melahirkan generasi pelapis harapan BKAWM.

Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]