Ziarah AJKT dan HEWI 2014

KAHERAH, 14 MAC 2014 – Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir sesi 2013/2014 telah menganjurkan Ziarah AJKT dan HEWI 2014 (ZIARAH ’14) pada 6 Mac 2014 di muhafazah Iskandariah dan Zagazig serta di muhafazah Tanta dan Mansurah pada 11 Mac 2014.
Beberapa objektif utama program Ziarah ’14 yang digariskan ialah:-
1.          Merapatkan ukhuwah antara pimpinan dengan ahli
2.          Mepertingkatkan peranan PERMAS di setiap cawangan.
3.          Menyampaikan maklumat dan isu

terkini BKAWM.
Sambutan yang diterima menggalakkan dengan kehadiran ahli-ahli ke program Ziarah ’14. Ini menunjukkan komitmen dan kecaknaan yang membanggakan ditunjuk oleh ahli-ahli di muhafazah yang diziarahi walaupun ada yang sibuk dengan kekangan masa dengan pelajaran.
Antara aktiviti yang dilakukan ialah ziarah ke rumah ahli-ahli di muhafazah serta terdapat Majlis Ramah Mesra bersama AJKT dan HEWI Badan Kebajikan Anak Wilayah Persekutuan Mesir 2013/2014. Antara pengisian ramah mesra ialah sesi pengenalan, penerangan berkenaan borang zakat dan tabung kebajikan. Akhir sekali dibuka sesi soal jawab antara barisan AJKT bersama ahli-ahli.
“Alhamdulillah ramah mesra pada kali ini berjalan dengan lancar serta kami mendapat beberapa respon positif dari ahli-ahli kita di muhafazah. Saya berharap agar ikatan ukhuwah antara kita bertambah erat dan program sebegini dapat dirancang dengan lebih baik pada masa hadapan”, ujar saudara Ahmad Mustaqim bin Ramli, Pengarah program Ziarah AJKT dan HEWI 2014 (ZIARAH ’14)


Comments

Popular posts from this blog

[ PEMAKLUMAN DISCUSSION GROUP (DG) MANHAJI ]

[ KALAM PIMPINAN: PEMUDA HARI INI, PEMIMPIN AKAN DATANG ]

[ BERITA: MAJLIS TIMBAL TERIMA RASMI AJKT HEWI BKAWM SESI 2021/2022 ]